A jó céglogó 5 tulajdonsága

Kategórák: Grafika / Címkék: Grafikai tervezés Grafika / 2019. március 19.
logo tervezés
logo

A marketing eszközrendszerének egyik fontos összetevője a logó.
Ismertséget szerez a cégnek, építi a vevői bizalmat. Egyedi jele egy cégnek, szervezetnek, azonosítja a szolgáltatást, vagy árut, és megszólítja a célcsoportot. Legyen a logó szöveges, grafikai, vagy a kettő ötvözete, igen látványos, és fontos reklámelem, a cég sikerének támogatója.

Ilyen egy jó logó!

  1. Kifejezi a cég filozófiáját, annak küldetését és pozitív üzenetet hordoz. Színben, és grafikailag is illeszkedik a cég arculatához. Az, aki ránéz, a cég neve nélkül is be tudja azonosítani, miről van szó. Jobb, ha nem a termékek felől közelíti meg a kérdést, főleg, ha a cég tevékenysége nagyon szerteágazó. Valójában a világ vezető márkáinak logóiban alig szerepel az általuk forgalmazott termék.
  2. Egyszerű, de nagyszerű
    A letisztult logó könnyebben megjegyezhető, felismerhető, hiszen nincs túlrajzolva. Ne becsüld le a határozott vonalak, éles kontúrok, egyszerű színek erejét. Figyelj a színharmóniára! A legjobb, ha csak két színt, valamint maximum két betűtípust tartalmaz, és fontos, hogy fekete-fehérben is szép legyen. Kerüld az apró részleteket, és a túlzsúfoltságot! Egyszerűségét könnyen lemérheted, ha lerajzoltatod valakivel. Ha az illetőnek 5 másodperc alatt sikerül a logóhoz hasonló ábrát felskiccelnie, a logó elég egyszerű.
  3. Jól hasznosítható
    Nem csak hasztalan dísz, rátehető bannerekre, kreatívokra, névjegykártyára, céges ajándékokra, autóra, borítékra, vagy akár a kolléga bögréjére is. Univerzálisan használható, akármekkora méretben, akár sötét háttér előtt is, álló, és fekvő formátumban, keret nélkül is.
  4. Kitűnik a tömegből, teljesen egyedi
    A jó beazonosíthatóság egy cég létszükséglete. Épp ezért kialakításakor törekedj az egyediségre, és arra, hogy üzeneteddel, pozitív hangulatoddal kitűnj a tömegből, főleg, a konkurencia halmazából.
  5. Hűséges társ
    Egy jó logó folyamatos észrevehetőséget biztosít. Legyen időtlen, a gyakori változtatás többet árt, mint használ. A logóhoz való hűség megbízhatóságot, profizmust sugall, egyszóval egy komoly céget mutat be.

+ 1 további tipp logótervezéshez: A logóban ne használj fotót, pixeleket, mert nagyítás során veszítenek a minőségükből. Kerüld a vékony vonalakat, hiszen ezek elvesznek, amikor kicsinyítésre kerül sor.

Ha már logót készítünk érdemes több felületre is elhelyezni, hogy a cégarculat teljes koncepció mellett valósuljon meg.
Ezt hívjuk kis arculatnak, ahol a levélpapírt, a névjegykártyát, a borítékot is megtervezzük, mert ezek a legalapvetőbb cégarculat elemek. Egy cég logó nélkül olyan, mint egy arc nélküli ember.

Árak:
Logó tervezés már 45.000 Ft + Áfa-tól.
Kis arculat ( névjegykártya, levélpapír, boríték, bélyegző terv)  80.000 Ft+ Áfa-tól.

Ha még nem rendelkezel logóval vagy szeretnéd frissíteni keress fel bennünket logótervezéssel kapcsolatban e-mailen vagy telefonon.