Grafikai gyorstalpaló kiállítás előtt…

Kategórák: Kiállítás Grafika / Címkék: Grafikai tervezés / 2019. március 18.

Mi az, amit feltétlenül kerülnöd kell?

A káoszt.  A káoszt a térbeli kialakítás szintjén, tárgyak szintjén, a grafikák szintjén, marketing szinten. A zavar hatására az arra járók nem fogják tudni, mit üzen a cég, ezért már a kezdeti érdeklődést sem fogja a stand sikerrel felkelteni, így a járókelő inkább továbbsétál…

A nagy egész és a részek harmóniája

A feladat az, hogy egy igazán érthető és megragadó összképet alkoss vállalatodról, termékedről, szolgáltatásodról, illetve azokról az előnyökről, melyeket céged hozzá képes juttatni a vevőkhöz.

Ők ugyanis ezen a szinten nézik a standot: milyen problémámra és milyen megoldást nyújthat nekem, ha pénzt adok ki rá? Ennek eldöntésére azonban körülbelül 3 másodperc áll rendelkezésre…

Úgy kell tehát kialakítani a stand dizánját, hogy az a lehető legnagyobb hatásfokkal működhessen.

A térben elhelyezett kiállítási elemek (háttér, pult, asztalok és székek, prospektustartók) kompozíciója szolgálja a könnyű bejárást, a látványt és célorientált legyen egyaránt.

Tudásbázis, ami a sikeres előkészítéshez kell

  • A terek, illetve a képek, elemek, feliratok grafikájának tervezése kreativitást, precizitást és letisztult gondolkodásmódot igényel.
  • Szükséges a cég komplett képi világának megértése.
  • Alaposan át kell gondolni, hogy a termékek bemutatása, prezentációja mely módokon lehetséges.
  • Figyelembe kell venni az adott kiállítás specifikumait, melyek határokat szabhatnak a stand egyéni megjelenítéséhez.
  • Figyelembe kell venni az aktuális marketing trendeket, illetve azok beilleszthetőségét.

Terek és grafikák

Ahhoz, hogy figyelemfelkeltő lehessen céged standja, érdemes „nagyban gondolkodni”.
A nagy elemek, illetve grafikák, feliratok alkalmazása rendkívül fontos: a monumentalitás szemvonzó. Amennyiben nagyméretű tárgyakat, grafikákat használsz, már messziről felkeltheti a járókelők figyelmét, ami nagy előny, hiszen az a bizonyos 3 másodperc meghosszabbítható…

Emellett a tiszta és egyértelmű megjelenítés is alapszabálynak tekinthető, amennyiben kiállításra készül. Az üzenetet csupán néhány szóval, az előnyöket kiemelve szabad csak átadni. Legyen szó grafikáról, fotóról vagy éppen szövegről, a „kevesebb mindig több” elvét feltétlenül szükséges figyelembe venni.

Természetesen nagy hiba, ha a grafikák nem harmonizálnak kicsiben és nagyban egyaránt.

A “hangulathoz”, a megjelenéshez tartoznak továbbá…

  • színek: a hideg színek professzionalizmust sugallnak, míg a melegek figyelemfelkeltőek
  • fény: a jó megvilágítás aranyat ér – használd kreatívan, emeld ki okosan a legfontosabb dolgokat
  • mozgás: a mozgó tárgyak, vetítés, prezentáció figyelemfelkeltő
  • hang: érdemes egészen halk, másokat nem zavaró zenét biztosítani az arra járók számára, melynek természetesen harmóniában kell lennie a termékkel, cég imidzzsel – különleges élményt nyújthatnak a természet hangjai.

Tárgyak és grafikák

Egészen pontosan olyan kisebb, de annál lényegesebb tárgyakra gondolunk, melyeknek határozottan, pontosan körülhatároltan és a nagy egészbe illeszkedően kell megjelenniük.

  • prospektusok
  • tollak
  • logónyomatos jegyzettömbök
  • ajándékok
  • asztali cégreklám

A helyesírási, szerkesztési, grafikai, nyomtatási hibák nem megengedettek, minden felelősnek maximális figyelmet kell szentelni a részleteknek.

Egy dolgot tarts szem előtt: a káosz semmiképpen sem vezethet sikerre. A részletek harmóniája igényességet, profizmust tükröz. Figyelj oda az alapszabályokra!

Grafikai tervezéssel és tanácsadással keresd bátran grafikusainkat!