Grafikai gyorstalpaló kiállítás előtt…
Mi az, amit feltétlenül kerülnöd kell?
A káoszt. A káoszt a térbeli kialakítás szintjén, tárgyak szintjén, a grafikák szintjén, marketing szinten. A zavar hatására az arra járók nem fogják tudni, mit üzen a cég, ezért már a kezdeti érdeklődést sem fogja a stand sikerrel felkelteni, így a járókelő inkább továbbsétál…
A nagy egész és a részek harmóniája
A feladat az, hogy egy igazán érthető és megragadó összképet alkoss vállalatodról, termékedről, szolgáltatásodról, illetve azokról az előnyökről, melyeket céged hozzá képes juttatni a vevőkhöz.
Ők ugyanis ezen a szinten nézik a standot: milyen problémámra és milyen megoldást nyújthat nekem, ha pénzt adok ki rá? Ennek eldöntésére azonban körülbelül 3 másodperc áll rendelkezésre…
Úgy kell tehát kialakítani a stand dizánját, hogy az a lehető legnagyobb hatásfokkal működhessen.
A térben elhelyezett kiállítási elemek (háttér, pult, asztalok és székek, prospektustartók) kompozíciója szolgálja a könnyű bejárást, a látványt és célorientált legyen egyaránt.
Tudásbázis, ami a sikeres előkészítéshez kell
- A terek, illetve a képek, elemek, feliratok grafikájának tervezése kreativitást, precizitást és letisztult gondolkodásmódot igényel.
- Szükséges a cég komplett képi világának megértése.
- Alaposan át kell gondolni, hogy a termékek bemutatása, prezentációja mely módokon lehetséges.
- Figyelembe kell venni az adott kiállítás specifikumait, melyek határokat szabhatnak a stand egyéni megjelenítéséhez.
- Figyelembe kell venni az aktuális marketing trendeket, illetve azok beilleszthetőségét.
Terek és grafikák
Ahhoz, hogy figyelemfelkeltő lehessen céged standja, érdemes „nagyban gondolkodni”.
A nagy elemek, illetve grafikák, feliratok alkalmazása rendkívül fontos: a monumentalitás szemvonzó. Amennyiben nagyméretű tárgyakat, grafikákat használsz, már messziről felkeltheti a járókelők figyelmét, ami nagy előny, hiszen az a bizonyos 3 másodperc meghosszabbítható…
Emellett a tiszta és egyértelmű megjelenítés is alapszabálynak tekinthető, amennyiben kiállításra készül. Az üzenetet csupán néhány szóval, az előnyöket kiemelve szabad csak átadni. Legyen szó grafikáról, fotóról vagy éppen szövegről, a „kevesebb mindig több” elvét feltétlenül szükséges figyelembe venni.
Természetesen nagy hiba, ha a grafikák nem harmonizálnak kicsiben és nagyban egyaránt.
A “hangulathoz”, a megjelenéshez tartoznak továbbá…
- színek: a hideg színek professzionalizmust sugallnak, míg a melegek figyelemfelkeltőek
- fény: a jó megvilágítás aranyat ér – használd kreatívan, emeld ki okosan a legfontosabb dolgokat
- mozgás: a mozgó tárgyak, vetítés, prezentáció figyelemfelkeltő
- hang: érdemes egészen halk, másokat nem zavaró zenét biztosítani az arra járók számára, melynek természetesen harmóniában kell lennie a termékkel, cég imidzzsel – különleges élményt nyújthatnak a természet hangjai.
Tárgyak és grafikák
Egészen pontosan olyan kisebb, de annál lényegesebb tárgyakra gondolunk, melyeknek határozottan, pontosan körülhatároltan és a nagy egészbe illeszkedően kell megjelenniük.
- prospektusok
- tollak
- logónyomatos jegyzettömbök
- ajándékok
- asztali cégreklám
A helyesírási, szerkesztési, grafikai, nyomtatási hibák nem megengedettek, minden felelősnek maximális figyelmet kell szentelni a részleteknek.
Egy dolgot tarts szem előtt: a káosz semmiképpen sem vezethet sikerre. A részletek harmóniája igényességet, profizmust tükröz. Figyelj oda az alapszabályokra!
Grafikai tervezéssel és tanácsadással keresd bátran grafikusainkat!