Kiállítás és megtérülés

Kategórák: Kiállítás Marketing és POS eszközök / Címkék: Kiállítás Marketing eszköz / 2019. március 18.

Honnan tudod, hogy a kiállításod megtérül-e?
Mérőszámok, melyekre figyelni kell.

Egy fejlődni kívánó vállalkozás folyamatosan keresi a lehetőségeket, hogy tudná tevékenységeit minél nyereségesebbé tenni.
Legyen szó bevett hirdetési felületről vagy egy új dolog teszteléséről, mindenképpen tudnod kell, hogy mennyire térült meg a befektetésed!

A hasznos segítőtárs, a ROI

…azaz Return on Investment, magyarul a befektetés megtérülésének mutatója. A számítás rendszeres alkalmazásával, az egyes tevékenységekre lebontva követhető nyomon, mi mennyire éri meg a pénzt.

Természetesen így van ez a kiállítások esetében is. Ismerni kell az esemény generálta vevőkör útját ahhoz, hogy minél gazdaságosabban, célratörőbben szervezhessünk. A hatékonysághoz tudnunk kell, honnan érkezhetnek, és növelni kell azon megoldások számát, melyek segítségével mind jobban mérhető az érdeklődők, vevők „viselkedése”.

Hogyan teheted jobbá kiállításod ROI értékét?

  • Természetesen az egyik leggazdaságosabb megoldás még mindig a közösségi oldalak használata. Ráadásul nagyszerű lehetőséget biztosít, hogy konkrétan azokra célozz, akiket valóban érdekelheti a céged terméke, szolgáltatása. Kommunikáld folyamatosan, hogy részt veszel a kiállításon. Mond meg nekik, mit fog ott kapni és az miért lesz jó neki. A közösségi média nagyszerű lehetőséget biztosít statisztikák összeállítására, melyből egyértelműen látszik az érdeklődők számának növelése.
  • Jóval a kiállítások előtt készülj fel a „promócióra” a weboldalán is! Legyen egy aloldal, csak a kiállítással kapcsolatos információk számára, így könnyebben mérheted, mennyien érdeklődnek a cég részvétele iránt.
  • Az apró, frappáns ajándékok osztogatása aranyos és kedves, de a valódi érdeklődők számának felmérésére semmiféleképpen nem megfelelőek. Légy nagyvonalú, előrelátó: adj lehetőséget ingyenes tesztre, próbára. Nos, ebből lehet valódi vásárlás!
  • Az egyik legalapvetőbb dolog pedig természetesen a kontaktok, adatok folyamatos gyűjtése. Készíts egy speciális adatbázist, kifejezetten a kiállítások érdeklődőiből, hogy bármikor elővehesd, aktivizálhasd őket.

Gazdálkodjon okosan!