Milyen tipikus hibákat kerülj el kiállítóként?
Lehet a saját kárunkon tanulni – csak nem érdemes.
Egy kiállításon való részvételnek óriási presztízsértéke van: befolyásolja a szakmán belüli megítélést, standja alapján könnyedén – és megbélyegzően – elhelyezhetik Önt a látogatók versenytársai között.
Ne válassz ilyen drága tanulópénzt!
Elkerülhető hibák
Első kiállítása alkalmával mindenki rendkívül izgatott, hiszen könnyen előfordulhatnak nem várt nehézségek. Azonban a nehézségek egy részének elkerüléséről – „kezdőként” – Te is gondoskodhatsz.
Ehhez szeretnénk segítséget, támpontot nyújtani.
- Ne halogasd a standfoglalást! Amint tudomást szerzel a kiállítás megrendezéséről, illetve szabad a pálya, foglalj! A legjobb, legforgalmasabb helyek hamar elfogynak. Légy az elsők között, légy szemfüles!
- A szervezőkkel kötött szerződés gondos átolvasására szánj időt! Ennek mellőzése nagy hiba, hiszen minden kiállításnak megvannak a pontos szabályai, melyeket be kell tartani a kiállító vállalatoknak. Ezen részletek ismeretében biztos lehetsz benne, hogy nem kell később újragondolni és átvariálni mindent!
- Ne ugord át a stand majdani kinézetének, dizájnjának alapos tervezését! Tervezz előre: gondold át a büdzsét, rajzolj. Tudd meg a hátteret, határoló falakat, vizuális elemeket készítő cégtől, milyen lehetőségek állnak a rendelkezésedre. Figyelj oda a részletekre: fontos, hogy minden ponton az „igazat mondja” Rólad a standod.
- Ne hagyd az utolsó pillanatra a kivitelezést! Időben rendeld meg a kiállítási stand gyártását, mert a jó munkához idő kell.
- Gondolkodj hosszú távon, a kiállításra fordított összeget költsd el okosan. Számos lehetőség adódik a mobil, variálható és újra tervezhető kiállítási rendszerek használatával.
Egy kiállításon felhasznált kiállítási elemeket cégednél dekorációs megoldásként is használhatod. - A költségvetés összeállítása nem áll meg a grafika, design és a kiállítási stand költségénél. Számolj a felmerülő szállítási és szerelési költségekkel is, majd a legfontosabb a felhasznált kiállítási elemek sorsa. Tudod e a továbbiakban használni a kiállítási installáció elemeit, esetleg részegységeit kombinálva hasznosítani vagy teljes egészében selejtezésre kerül.
- Számolj! Hányszor tervezed a megjelenést? Mikor, hol, mennyiért? Bérelj vagy készíttesd el saját kiállítási installációd?
- Ne bízd a véletlenre a látogatók számát! Kiállítás előtt promotáld saját megjelenésed, tájékoztasd és hívd meg ügyfeleidet, érdeklődőidet.
Közösségi médiákban, e-mailben, weboldalon nyomatékosítsd a kiállítás időpontját, helyét. Esetleg hirdess akciót, tegyed vonzóvá a látogatást. - Légy aktív a kiállításon, a hivatalos bemutatkozáson túl, a névjegykártya és a szórólap osztogatása mellett szervezz játékot, készülj akcióval, kínálj elővásárlási lehetőséget…
- Ne egyél a standon a kiállítás során! A kollégák be tudják osztani egymás között az ebéddel töltött időszakot. Ezáltal elkerülhető a standon étkezés „nem túl szép” látványa, és ki lehet használni az időt a többi kiállító feltérképezésére.
- Ne hagyd elől a kiállításhoz nem illő tárgyakat. Ruháknak, táskáknak a szekrényben a helyük. Tervezésnél legyen szempont hova tudjátok elrejteni a személyes dolgaitokat.
- Bár furcsának tűnhet, de nem célszerű használni telefonodat, laptopodat, miközben várod az érdeklődők felbukkanását! Azért mész kiállításra, hogy érdeklődőket és kapcsolatokat építs. A céges események frissítése várhat, most a legfontosabb az, hogy felvegyed a szemkontaktust a látogatókkal, akik a standod felé közelednek. Ha pedig már megindult a kommunikáció, légy mindenben segítőkész és hallgasd meg véleményüket!
Amiről semmiképpen se feledkezz meg…
- Minőségi és kellő mennyiségű szórólappal, prospektussal készülni.
- Gondoskodni kell székekről a hosszabb megbeszélésekhez.
- Kedves, kreatív vagy éppen vicces ajándékkal készülni – hogy ne merüljön a beszélgetés feledésbe.
- Bemutató terméket vinni a kiállításra – befogadható mennyiségben.
- Biztosíts papírt és tollat, hogy jegyzetelhessen az érdeklődő.
- A jelenlévő kollégák egységes, de legalábbis stílusban harmonizáló ruházatot viseljenek.
- És! Az egyik legfontosabb: VIZUÁLISAN a lehető legnívósabban jelenj meg, hiszen a megjelenés minőségi színvonalat ad cégednek és termékednek egyaránt.
A kiállítás az egyik legjobb marketingeszköz…
Használd jól!
A lehetőségekért keresd kollégáinkat!
Segítünk cél, összeg és felhasználás szerint meghatározni a legkedvezőbb megoldást a számodra: